Saturday, September 22, 2012

Pregnant (the actual entry)

Sepatutnya kemaren kemaren dah cerita tentang Chomel hamil kali ke-2 (ya, macikkk... Hamil lagi minah vogue tu.. Hehe) but I'm not complaining teruja lagi ada lah walaupunnn (dah ada 23 kekenit in our family - baca dgn nada perlahan yaaa)
Kali ni punya pregnancy, seperti biasa apak nya adalah Hachiko-san. Macam biasa my better half akan cakap, 'this time after the kitten weaned, kita bagi sesiapa yang nak adopt ye'. I just 'hmm' kan saja. But in my heart, 'no way!'
Kali ni pregnancy, Chomel gained quite a lot of weight - see the pic, gumuks.
Unfortunately, Chomel delivered sebelum waktunya and baby tu tak survive pun though cukup sifat. Fur dia warna putih pearl. I named her Snow. Sebelum kami kebumikan, i wrapped it (i tak tau gender dia apa?) cold still body (actually body dia lembut sangat) dengan one of my handkerchief and laid it in the small cage. Yang buat I amazed and rasa sayu, bila I noticed all of my adult cats semua behave and duduk diam tunduk je. There were no meowing, no fighting, no kejar mengejar kecuali the four kittens yang tak makan saman. As if macam berdoa, bertafakur or giving their last respects.. I'm not sure..   Satu lagi I noticed, Hachiko, I could feel his sadness bila I beritahu yang his baby kitten tak survived.

Lepas tu lah bermula episod Hachiko demam dan batuk2.
Chomel? Tak tau nak describe macamana, mungkin sedih tapi she still has 4 kittens yang akan start menyusu balik lah .. Tenguk lah foto kat bawah ni and describe ler



- Posted using BlogPress from my iPhone 4S

No comments: