Saturday, May 12, 2012

Paranormal kah?

Last two days, my better half encounters peristiwa peliks (sorta).. He came home from work slightly after maghrib..after he unlocked the main door, he told me as if the other side of the door tu macam ada 'somebody' pusing the lock balik. Ala macam kita kecik2 dulu suka sakat2 either our parents or our sibs.. Macam tak kasi masuk lah konon. (or am i the only one pernah buat camtu, anyways.. after few attemps, sebab the thing kept on doing it few more times. It stopped, bila my other half cakap, "hyep..apa main2 ni". You know what, he thought yang buat macam tu was me, (okay,okay .. I admit i still suka main2 macam tu). Bila dia masuk and see no one, not even our cats downstairs, he went straight to our room with our cats. Hmm.. I really dislikes this paranormal thingy.. Dah lah kat rumah ni ramai yang tak reti bercakap tau mengiau je.. Btw, after the incident..slightly after few hours when i was preparing for our dinner (yes, we had late dinner, yes, it is not good.. So, what? Sue me.. LOL), tetiba i terasa a slight brush macam one of my cats lalu and macam rub it's body against my legs (they love doing that..itu mcm tunjuk rasa sayang lah). Bila i pandang bawah, konon nak acknowledge siapa yang cuba menunjuk kasih sayang tu, there's no one at sight..i jenguk kat my wet kitchen - tak ada.. Takan lah cepat benar si kenit tu lari ke hall. If she lari,for sure dengar. Hmm..teringat kat my other half's story..terus baca Al-Fatihah and Ayatul Qursi..(iyeee..saya memang penakut tapi kena buat-buat berani! What hope now, if the 'thing' ada please lah pegi..sbb tak suka..tapi i really really hope with all of my heart, itu semua just our imagination je..sebab letih kerja.. Chiao!

3 comments:

myrozza said...

Eeee Seram jugak...

zard said...

tapi kan.. nak kata seram.. tak ada plak meremang bulu roma.. just dislike the scenario je.. huhuhu

Zall-Anggun said...

Misteri nusantara.