Thursday, May 10, 2012

1300-13-13XX


Actually cerita ni agak havoc since last month dan cerita ni masih lagi beredar sehingga hari ni.   Banyak juga versi yang kita dengar tapi kita intend to stick to this versi ni lah macam munasabah sikit..

Cerita nya bermula begini, “sis, you ada dengar tak tentang orang McD dapat order burger 20 biji?” (betul ke ea penjodoh bilangan untuk burger is biji??) kita jawab, “tak.. tapi apa yang peliknya.”

“tak adalah masa kita cuti hari pertabalan tu on the 11th April, waktu cam petang or nak dekat senja.. ada budak McD delivery sudah datang bawa 20 biji burger” siputih gebu ni bercerita.. “then” kita sahut

“budak delivery tu bawa lah ke tingkat 5, blok lama” sambung si putih gebu ni lagi..
“eh kan ke tingkat 5 tu reno?” tanya kita, musykil, “itu lah” jawab si putih gebu itu

“Lepas tu kan sis, masa dia sampai kat tingkat 5 tu, budak delivery tu terkejut ‘beruk’ (sian beruk gak yang kena) sebab taka da sapa-sapa and keadaan yang bersepah-sepah (al-maklum lah renovation kan.. (takan kemas bersih segala..)”.. “oh my…” itu saja mampu yang kita sahut..

“then budak tu cepat-cepat turun ke ground floor and tanya sapa yang order 20 biji burger ni, kat kaunter pertanyaan” sambung si putih gebu.

“lepas tu apa jadi??” desak kita lagi..

“dia orang katakana sis, budak delivery tu kata ada orang nama SNM yang order” explained si putih gebu

Then the story stops there.. till I chatted the matter with few of my colleagues..
“eh korang ada dengar ceita McD tu kan? Yang musykil tu..kenapa sampai 20 biji burger?” kita ingin tahu

“ye lah babe, kana da 20 katil kat situ” jawab seorang teman

“oo cam tu plak..nak jamu teman-teman seperjuangan ke?” tanya kita kehairanan

“gitu lah gamaknya” sahut teman ku itu (agaknya sambil angguk-angguk..yelah mana lah kita nak nampak sebab kita berbual melalui chat aje)

To cut story short, ada kata 20 biji burger itu di kendurikan di ground floor..ada kata di jual tapi yang laku hanya 2.. ada plak yang cerita budak delivery tu terbongkang pengsan.. bila bangun dari pengsan berlari turun (wahh) as I said macam-macam versi lah ada..
So amacam hari ni.. nak makan burger McD ke? heheh

(thank you mr. googgle..nak pingsan cari foto yang benaran.. korang cari lah sendiri wehh..)

No comments: