Friday, May 11, 2012

Kod Itam manis lagi


Cerita tentang kod itam kali ni berlaku a few weeks kot daripada kod itam yang kita ceita hari tu. Kod itam yang berlaku ni di tempat makan awam.. so apa lagi amik feel ye..

Kat gerai yang jual segala mak nenek mee.. dulu kan mereka ada jual nasi goreng kampong sedap gak..tapi tu lah gerai harga mahal makanan secipot tu dah masuk terus mereka tak dibenarkan jual segala jenis nasi.. ok back to the story enuff of grieving ..tsk..tsk..

Nak jadi cerita ada seorang wanita yang terlebih muatan tunggu hari je nak punggah muatan yang berlebihan tersebut telah membuat pesanan..selepas beberapa puluh minit kot wanita lebih muatan tu datang bertanya tentang pesanannya..

Wanita lebih muatan: “dik, mee dah siap ke? dah lama tunggu ni”

Adik ambik pesanan:”kejap ye kak saya tanya” lalu membuka pintu dapur *kriokkk (sound effect..bayangkan) seraya berkata kepada adik tukang masak, “mee akak ni dah siap ke? dah lama tunggu ni.”

Agaknya si adik tukang masak itu menjawab, “tunggu je lah.. tak nampak ke orang tengah bagus kayuh ni”.

Seraya mendengar jawapan tersebut, tiba-tiba wanita lebih muatan itu bertukar bertukar bertukar menjadi fantastic four yang kaler oren tu.. Rock kot (sila refer gambar) tapi tak lah rupa sebijik macam tu.. bayang kan je.. hilang ingatan nak bertukar cam gitu.. hish..

thank you mr. google


Wanita lebih muatan setelah bertukar jadi Rocky terus suara pun macam Banshee (sila rujuk gambar) jerit lah kot dan berteriak-teriak, “neng kapunden dipo depot nia inseng papan sekeper wong solo mengrono mengingrem..” 



dan mengikut cerita2 yang diturunkan kepada kita, wanita lebih muatan itu dengan kederat yang ada disulami suara latar “by the power of grey skull, change this decay to mumbra the ever living!!!” giteww..



telah melibas semua makanan yang ada sambil diperhatikan dengan terkebil-kebil oleh mereka yang telah mengorder itu sambil telan air liur *gulp gulp gulp*

Wanita lebih muatan tak puas hati, lalu memanggil suaminya yang mungkin juga lebih muatan.. mungkin juga dia berkata “abang, sayang tag you.. smack down bang!”

Setelah mendapat tag dari isterinya, tiba-tiba seperti mendapat tenaga kinetic, suami wanita lebih muatan telah membuat huru hara seperti ini..

Dan tak lama kedengaran lah kod itam manis di (venue) kod itam manis di (venue)

To cut the story short, everything dah settled.. seperti biasa orang lebih muatan lebih ditakuti walaupun dia meroyan macam nak rak..

Moral of the story: next time kalau nak komen pedas, sila lah pastikan pintu ditutup dengan rapat ye adik-adik semua.. agar pekara sebegini tidak berlaku..

Kepada orang-orang yang lebih muatan dan menunggu hari/minggu untuk mengeluarkan muatan tersebut, be nice..sabar .. takut nanti yang keluar lagi dasat sebab dia mengikut contoh kepimpinan melalui teladan..  

2 comments:

myrozza said...

Kalau dah tak reti sabar..lintas je jalan gi makan kat putra hotel tu kan senang. Senang perut suker hati...

zard said...

ada ceita sebelum kejadian tu.. hmm nanti2 lah story.. nnt i buat pre-quel nya hahaha