Saturday, May 26, 2012

Recovery, Tempat Baru & Kawan Baru


This morning around 9:30ish, my better half and i went to the hospital. Yes, Belle dah boleh balik ke rumah. Sambil tu, bawa sekali our latest addition to our felines family.

Cerita nya begini, last monday when i arrived home, i nampak ada sekor black semi long haired kitten age around 4.5 months old macam dia lost. As usual, I said Hi to her (i've checked and her doctor confirmed - female), jinak sangat sebab dia datang terus kat i but (with her weary eyes) then terus je masuk kat my porch tanpa segan silu. Kat depan pintu masuk tu memang kami sentiasa letak a plate of kibbles for our friends (stray cats) yang lapar. This little missy menonong je pegi situ and makan dengan rakus nya. Kesian lapar sangat. After dia dah makan dan minum, she said "thank you so much kind lady" ... Haha itu tipu... But she did meow to me. I pun opened the gate thinking she wanted to go home but she refused to step out, yang dia buat was tawaf keliling i sambil meow meow. I tak mau kena tuduh i curi kucing orang plak .. Tak fasal woo. So i pun walked from house to house tanya if anyone lost their little kitten tapi tak sorang umat pun mengaku. So i terpaksa buat hasty decision to let her stay in tumpang rumah baru Belle since Belle pun masih admitted masa tu.

Lil missy has been with us for a week, not a single soul datang claim her from us. Then I decided sendiri to named her as Cleo (short for Cleopatra). Actually my better half dah warned tak boleh ambil lagi but I tawakkal je lah.

As mentioned, when we picked up Belle, kami bawa Cleo for check-up, vaccination and dewormed.

So, tadi majlis suai kenal antara Belle dengan Cleo. Sembur menyembur secara kecil-kecilan pun bermula.. Hopefully both of them can accept each other.
























- Posted using BlogPress from my iPhone 4S

No comments: