Tuesday, May 22, 2012

Makanan Pertama

For first timer, mesti tertanya-tanya what food should you introduce to your simanja as their makanan pejal pertama as masa tu usus mereka masih baru lagi so kena lah berhati-hati. Since 'anak2' dari batch pertama lagi I have introduced this sampailah 'anak2' batch yg ke berapa daaa and alhamdullilah mereka dapat menerimanya dengan baik sekali.












The food hanya for baby yang berusia dari satu bulan hingga 4 bulan sahaja. Ianya sangat bagus untuk membina sistem pertahanan diri (antibody), menguatkan usus serta melancarkan sistem pencernaan baby anda.. Nak tau apakah makanan yang sangat berkhasiat ini untuk si manja anda.. (cewahh macam pengiklan je tapi tak ada komisyen punn.. Cedeyy)
Ianya boleh diberi kepada babycat apabila mereka telah pun berusia 1 bulan ke atas tetapi tidak lebih daripada 4 bulan. From my experience, there aren’t many kibbles been produced for babycats and my usual purchase adalah Royal Canin Babycat 34. These kibble adalah sebagai preparation ketika penceraian susu dan membantu pertumbuhan yang sihat pada tubuh babycat tersebut.

2 comments:

myrozza said...

macam baby orang jugak kan...

zard said...

Oh yes, cuma mereka ni tak perlu diapers, barut and what not..hehe