Friday, May 25, 2012

Ada Apa Dengan Pod?

Seringnya vanilla yang kita selalu tenguk adalah yang telah diproses menjadi perisa lalu dibotolkan. Have you ever seen the vanilla that still in it's pod.
Well, first i saw it at channel 703, until, last year at Metro Station, Auber, Paris. I saw it at one of the stall. Apalagi, cepat buat muka teruja, mata kedip-kedip kat my better half.. If not mistaken, a pack of 5 pods, the price was 3 Euro. Bila sampai Malaysia rasa sayang plak nak guna, so i just simpan je. Ye lah susah nak dapat, until today.. Sebab stock vanilla dah habis and i need it urgently sebab nak guna in my cream cheese topping for the carrot cake that i baked earlier.

Ini yang I bought di Paris:




And salah satu sebab lain yang menyebab I guna the vanilla from the pod adalah kerana ini: -




Bought it at the Cold Storage, if not mistaken it cost around RM15 tapi ada 2 pods for each box.

Cara nak gunanya adalah the pod must be cut open, then kikis dalaman nya untuk dapatkan the vanilla.




- Posted using BlogPress from my iPhone 4S

No comments: