Monday, October 15, 2012

Once upon a time - Lots of PEANUTS!

This conversation happened few years back, when my niece was 3 years old (i think so). We were asked to looked after her. Bila tiba time to clean up our cats' place kami suka tak suka kena bawa si kecik tu sekali. Setelah siap pakaikan si kecik tu dengan scarf, baju tee kami, disposable mask and gloves (she is allergic with fur and dust). We let her sat at one of the mini stool yang agak berdekatan dengan my work area. Being a curious child, she has lots of inquiries i.e. have the cats eaten? Will the cats bite me? Etc. macam biasa juga letih gak nak menjawab.

My tasks each time berkemas are fill up fresh water in the cats' bowls and bersih their litter boxes. Bila sampai masa I nak bersihkan the litter boxes tu, si kecik tu exclaimed, "wow, lots of peanuts!" I pun macam kaget and tanya, "where?" Sekali jari telunjuk halus mulus dia tunjuk ke arah one of the litter box sambil cakap "there!"

Oh dear poo kucing kome kate peanuts yee ish ish kaedahnyaaa...

(Sorry no photos, tak tergamak teman nak letak gambo 'peanuts' kucing kat sini. Tak pasal rege kacang tanah jatuh menjunam plak nanti.. Tak mau ler teman pikul tanggungjawab tu)

- Posted using BlogPress from my iPhone 4S

No comments: