Thursday, December 26, 2013

Sepintas Lalu - Tugasan

Almost everyday, both of us (my better-half and myself) will have to clean our cats' places (ada 3 areas: Cage di ruang letak kereta, dalam rumah dan halaman belakang rumah).  Cage di ruang tempat letak kereta dan di dalam rumah tak banyak sangat perlu dikemaskan, few minutes dah siap, tapi kawasan di halaman belakang rumah (tak besar pun cuma bentuk L shape) agak makan masa juga.. paling cepat pun boleh habis dalam sejam.  My better-half akan mengemop, vacumm the area, isi makanan dan lap apa yang patut.  My tasks plak akan cover cleaning all litter boxes, fill the bowl with clean water and check the cats kalau-kalau ada kecederaan, perlu grooming or illness i.e. sakit mata, selsema, luka, bersihkan telinga, cuci tahi mata.. etc.. thus, itu lah exercise kami berdua setiap hari.. lencun woo keluar peluh..

Memandangkan i ni yang bertugas membersihkan jamban-jamban mereka.. so view macam ni memang lah lumrah.. saboo je lah.. hahaha..



2 comments:

~mrs azmi~ said...

wallah! memang hebatla na boleh uruskan anak2 ramai nih... kita baru 4 ekor pun dah pening kepala! hahaha

zard said...

~mrs azmi~,

Alhamdullillah, syukur Allah beri kederat dan kesihatan yang baik buat kami.. tapi bila masa tak larat tu, buat yang penting2 dulu dan doa esok harinya sihatlah kembali badan ni..tapi seronok tenguk karenah mereka masa tu.. macam-macam perangai..in sha Allah you pun boleh yang penting 'kerjasama'hahaha