Wednesday, November 27, 2013

Code Orange Block A

Seperti yang telah diberitahu dalam 'Neraka Dunia' yang telah lalu, latihan kebakaran akan dilakukan pada 27/11/2013.  So pada jam 8:00 pagi, briefing terakhir mengenai aktiviti latihan telah di adakan di Auditorium.  Kali ini hanya Blok A sahaja yang terlibat dan senarionya akan bermula dari tingkat 4 blok A.


Tepat jam 10 pagi, amaran kecemasan telah dibunyikan, bemula dengan Code Red A4Z1, kurang lebih setengah jam barulah amaran kecemasan Code Orange untuk keseluruhan Blok A.  As instructed, pada yang terlibat haruslah evacuate their working area dan pergi menuju ke kawasan lapang tempat yang telah dikenalpasti sebagai kawasan berhimpun utama.

Sebelum siren berbunyi lampu kecil khas akan dinyalakan secara berkelip-kelip .. 
Dari blok A ke kawasan perhimpunan utama (di area Blok B) hanya makan masa 5 minit if jalan lenggang kangkung.. 

The rescue squad dari kalangan kakitangan yang ditugaskan sebagai penyelamat sebelum  BOMBA sampai
"mereka-mereka yang sempat menyelamatkan diri" sempat bagi sign PEACE uolls.. 
Acara pengiraan kakitangan yang terlibat.
Menanti arahan Code Orange Stand Down
Jika pokok ni boleh berkata-kata, mesti ia bicara begini "haishh.. dulu2 mudo2 yo den tenguk ..sekarang dah kerepot yang datang" haha..
Code Orange Stand Down
Walaupun tak berapa panas, sempat gak lah berlengas but I still find it as a fun activities.  Moga-moga Fire Drill kali ini tak gagal lagi.. Aamiin.... to the 3 BOMBA squads (from different locations) we heart you so much... psst.. lenkali boleh hantar yang kacak2 tak.. hahahahahahahah...

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Ini pulak latihan kebakaran yang dikendalikan oleh Hachiko and co.




4 comments:

myrozza said...

hahahah
i heart u hachiko...

zard said...

myrozza,

I heart you too mammy gee!!

Aidah said...

Hahaha. Hachi punya muka sangat kelakar. Na, I hutang you entri lepas2 ni. Tak sempat baca hari ni lah. InsyaAllah bila free I datang lagi ya. Hugs and kisses to U and all your furrlings.

zard said...

Aidah,

Hachi dah memang rupa kucing jepun dah.. thank you so much for visiting and tinggalkan komen, i selalu looking forward to your comments kelakar and all of the comments from others and you buat i berkobar je nak merapu dalam blog i ni lagi..hahahaha.. my purrlings and i sending our hugs and kisses to you via par avion. hehe