Thursday, September 19, 2013

Our Lil Angel - Junior

Siapa tak tercuit hati bila baca coretan tentang si comel yang bernama Junior atau lebih senang disapa dengan panggilan Nio atau si budak Aye.  Yang tidurnya sering menjuntaikan kaki, raut wajah yang selamba.....Setiap kali membaca kisah-kisah yang ceritakan oleh cikgu Anis dalam blognya tentang ahli keluarga Wilayah ShomeyShayang pasti I will be smiling widely atau ketawa terkekeh-kekeh or even worst tersembur ayaq lior..

Biar pun hanya seekor anak kucing yang biasa-biasa sahaja, tapi Nio sangat istimewa pada mata kami yang mengenali nya.  To me, Nio adalah kawan maya Hideki, sebab apa? Sebab Nio hadir dalam diri Cikgu Anis serta'adik-adik'nya, hampir sama masa ketika Hideki hadir dalam hidup kami nun jauh di Ukay, bak kata Anis orang obersi..haha..

My sayang Junior a.k.a. Nio mula diperkenalkan kalau tak silap di dalam kisah Jalan-Jalan dan di ikuti pula dengan kisah tumbesaran Nio dalam  Junior 1Junior 2Junior 3Junior 4Junior 5Junior 6Junior 7Junior 8.  Dalam kisah Dedi, I could see how both Panda and Nio bonded and how they love each other  macam bapa dan anak.  Peristiwa Nio belajar Panjat Pokok dan mendapat Mainan Baru buat saya terhibur.  Nakalnya dia sebab Tipu tak buat kerja sekolah tapi beradab sebab pandai mohon Maaf, jadi mana mungkin I could forget this lovely baby.  Kini kisah kasih sayang  Nio & Dedi akan tinggal kenangan, sebab setiap suka pasti ada duka, setiap pertemuan pasti ada perpisahan.. Segala perancangan hanya Allah yang menentukan.. 

Pagi tadi airmata saya tumpah when I received a very sad news, Nio my lil purrling telah pun pergi menemui yang Maha Esa.  Tiada lagi budak kecik yang sering tidur awal...


Tiada lagi simanja yang tak kisah tempat tidurnya di ceruk mana..

Kerana kecuaian makhluk Allah yang bernama Manusia, telah menyebabkan kami kehilangan si kecil kesayangan semua.

Yang tinggal hanya pusara yang tak bertanda, kenangan selagi minda bisa berfungsi dan kami yang akan sentiasa merindui terutama Panda, 

Panda yang kehilangan
Cikgu Anis.

Foto terakhir Nio 
and myself.

Innalillah wainnahirojiun..








3 comments:

joijoi80 said...

kesedihan yg tidak di sukai tapi terpaksa dihadapi juga

Dinas Aldi said...

Semoga tabah menghadapi kehilangan ini. Sudah tiba ajalnya, tak dapat kita menghalangnya..

Aidah said...

Salam Jumaat, my dearest Na. Sorry sebab tak sempat berkunjung ke sini macam selalu. But I selalu ingat semua kata2 perangsang you especially when everything's not going well. Thank you for your support, my precious friend.
Hari ni I pun sama sedih baca citer ni. Hilang kucing sama macam hilang ahli keluarga kita jugak. Orang lain punya pun kita akan menangis sama. I tengok kucing pasar tu kemalangan pun I menangis tak tertahan2. Sedih. Tapi tak pe, di syurga nanti Nio akan tunggu cikgu Anis, insyaAllah.