Friday, December 28, 2012

Kabar Gembira, Kabar Duka, 32


Dua beradik paramedik ini telah bertungkus lumus memandu ambulan sederas yang mungkin


Rhyz Zara & Rizalea

ke pusat kesihatan desa yang terdekat kerana Mu'ezza

Mu'ezza yang tengah sarat

telah menunjukkan tanda2 akan bersalin.

Alhamdullillah, kerana ibu muda ini telah berjaya melahirkan 5 ekor anak-anak yang comel cuma satu daripadanya tiada rezeki untuk hidup bersama-sama yang lain di dunia ini. Innalillahwaiinahirojiun.  (Yang telah pergi itu kami kebumikan di kawasan pengebumian sementara dan akan dikebumikan kemudian ditempat yang sesuai pada hari sabtu ini)

Inilah anak-anak yang selamat itu

2 boys 2 girls
Setelah di amati oleh Jururawat desa yang rabun jauh dekat tak tahan silau, anak-anak yang masih hidup adalah 2 boys 2 girls.

Yang sedihnya, Mu'ezza can't be bothered with the babies.. Dia sibuk nak main kejar-kejar.. Nak lepak dengan yang lain-lain kat wet kitchen. Bila sua the babies to her.. Dia boleh buat muka hairan as if she is saying "this ain't me babies, so dontcha dare shove them to me face, 'aight" uihh sekali cakap gaya Ghettho der.  Tapi can't blame her sebab she is still young to be a mother baru 8 bulan.

Yang buat terharu sesangat bila tenguk Chomel selepas keluar dari bilik dia, terus pi dekat anak-anak Mu'ezza and jilat. Bila letak dalam kotak, Chomel terus masuk and nursed them. Alhamdullillah.

Lady: "Apa??!!Mu'ezza dah bersalin, satu meninggal, innalillah wainnahirojiun"
After few attempts, suakan the babies kat Mu'ezza, tapi  Mu'ezza tetap buat tak kenal dengan her kittens even lari jejauh, so both of us buat decision to let the babies tinggal bersama Chomel, hopefully Chomel will take pity and nurse the kittens till weaning.

Bila dah pindahkan the kittens box masuk dalam bilik Chomel, Chomel terus masuk and susukan the kittens sekali lagi selepas menyusukan anak-anaknya sendiri (Mulanya kami nak campurkan anak-anak Chomel dengan anak-anak Mu'ezza tetapi memandangkan anak-anak Chomel dah besar, takut lah pulak.. Aidah nanti kita upload lagi foto2 anak-anak Chomel sure awak gerammmm sebab mereka punya mata sudah atak bukak.. hehehe)

Chomel with her own kittens
Bila mereka dah tidur,

Chomel naik ke tingkat atas untuk susukan anak-anak barunya itu sehingga kenyang dan lena


Harap-harap mereka semuanya selamat dan sihat selalu. In shaa Allah.




so with this 4 lovely kittens, my Purrlings from 28 now 32 !!!!  Alhamdullillah Ya Rahman..

(sedang berdoa agar my better-half terbuka hati untuk bela all 9kittens tu.. Aaminn.. hehehehe *grinning*)

2 comments:

Unknown said...

Congrats na. 32! Wow...best! If only I live nearby.....
I notice yang muezza ada anak calico lah. Orang kata calico ni the best tau. Jarang sakit dan memang pembersih kucingnya. Just like my moli. Tapi kedivaan tu toksah cakaplah. Diva sangat sampai tak terikut kita dgn all the demands. Hahaha.

zard said...

@Aidah

Alhamdullillah..thanks.. best tu mmg best..tapi poket sure bocor ler..hehe.. if boleh jadi reality :)

ooo calico camtu ya..nanti kita tenguk how diva si kenit ni..hehe..